Рухливі ігри

     Квач з м'ячем
Хід гри: Діти шикуються в коло, у центрі – ведучий з м’ячем у руках.
Діти ходять по колу, тримаючись за руки, вправо, потім – вліво, під пісню.
На сигнал вихователя (свисток) вони швидко розбігаються по майданчику, а
ведучий – квач кидає в них м’ячем. Якщо ведучий влучив у кого-небудь,
дитина стає всередину кола і стає квачем.
ВКАЗІВКИ ДО ГРИ. Кидати м’яч можна тільки під ноги. Тікати в різні
напрями. У центрі може стояти двоє дітей.

«Птахи і клітина»

Кількість граючих: 20-30 осіб.
Місце: зал, майданчик.
   Гравці діляться на дві підгрупи. Одні, взявшись за руки, утворюють коло
- «клітку». Інші розташовуються з зовнішньої сторони кола. Гру краще
проводити з музичним супроводом, для чого підбираються дві мелодії,
За сигналом керівника стоять по колу під музику починають рухатися в
один бік. Інша частина, що грають - «птахи», - розставивши руки в сторони,
рухається в протилежному напрямку. Потім мелодія змінюється, що стоять
по колу зупиняються і піднімають руки вгору. «Птахи» вбігають і вибігають з
«клітки». За другим сигналом музика припиняється, які стоять по колу
присідають і опускають руки вниз. Ті, хто опиняються всередині «клітки»,
вважаються спійманими і стають у загальне коло. Так гра триває, до тих пір,
поки не будуть спіймані всі «птахи».
   Правила: 1) не можна опускати руки («закривати клітку») до сигналу; 2)
спійманими вважаються ті, у кого в момент сигналу голова опиниться
всередині клітини; 3) під час другої мелодії всі «птахи» повинні пробігати
через клітку.
   Напрямок рухів грають потрібно міняти. Тривалість мелодій повинна
бути різною. Необхідно стежити, щоб при затримуванні діти не
застосовували сили.
   Варіанти: 1) пересуватися танцювальними кроками, 2) підібрати кілька
мелодій, що вимагають різних способів пересування.
У грі вдосконалюється швидкість реакції, розвивається музичний слух,
ритмічність рухів, виховується рішучість, творча активність.


Горобчики

           Попередньо на асфальті крейдою креслять коло. У центрі кола стоїть
ведучий - «ворона». За колом стоять всі гравці, які є «горобцями». Вони
встрибують в коло і стрибають всередині нього. Потім так само з нього
вистрибують. «Ворона» намагається зловити «горобчика», коли той скаче
всередині кола. Якщо «горобчика» все-таки зловили, то він стає ведучим і гра
починається спочатку.


«Рибак і рибка»

    Для цієї гри потрібна скакалка. Ведучий стає в центр кола, утвореного
іншими учасниками. Діаметр такого кола – по довжині скакалки або трохи
менше. «Рибак» обертає скакалку так, щоб вона ковзала по землі і описувала
кола під ногами гравців. Учасники-«рибки» повинні перестрибувати через
скакалку, щоб не «попастися на вудку». Ліпша «рибка» стає «рибалкою».
Ведучий може ускладнювати завдання, поступово піднімаючи скакалку і
змушуючи гравців підстрибувати все вище.


Гра  "Вовк і козенята"

    Учасники беруться за руки і утворюють ланцюжок - вони козенята.
Попереду - коза. За ними полює вовк, але він може зловити тільки останнє
козеня. Коза намагається перешкодити йому, закриває дитинча, а решта
козенята рухаються за нею, не розчіплюючи рук.
Вовк схопив козеня? Відводить до себе в лігво.
Гра закінчується, коли вовк переловить всіх козенят.

Зайчик біленький сидить

Зміст гри:
    Діти сидять на стільчиках або лавках по одній стороні кімнати або
майданчика. Вихователь каже, що всі вони зайчики, і пропонує їм вибігти на
галявину. Діти виходять на середину кімнати, стають близько вихователя і
присідають навпочіпки.
Вихователь промовляє текст:
  - Зайчик біленький сидить І вухами ворушить. Ось так, ось так. Він вухами
ворушить.
    Діти ворушать кистями рук, піднявши їх до голови.
  - Зайчику холодно сидіти, Треба лапочки погріти. Хлоп, хлоп, хлоп, хлоп,
Треба лапочки погріти.
  Зі слова «хлоп» і до кінця фрази діти плещуть у долоні.
    -Зайчику холодно стояти, Треба зайчику поскакати, Скок-скік, скік-скік,
Треба зайчику поскакати.
     Зі слів «скік-скік» і до кінця фрази діти підстрибують на обох ногах на місці.
Хтось (чи ведмедик) зайчика злякав, Зайчик стриб ... і поскакав.
Вихователь показує іграшку ведмедика - і діти тікають на свої місця.
Вказівки до проведення.
    Гру можна проводити з будь-якою кількістю дітей. Обов'язково до початку
гри треба підготувати місця, куди будуть тікати зайчики. Перший час можна
не виділяти водить, всі діти одночасно виконують руху відповідно до тексту.
    Після багаторазового повторення гри можна виділити дитини на роль
зайчика і поставити його в середині кола. Закінчивши читання тексту, не слід
швидко бігти за дітьми, треба дати їм можливість знайти собі місце. Не
потрібно вимагати від малюків, щоб вони сіли обов'язково на своє місце,
кожен займає вільне місце на стільці, лаві, килимі. Але при систематичному
повторенні гри діти добре запам'ятовують свої місця і швидко знаходять їх.

Естафета «Склади сонечко»

     Діти шикуються у дві команди. Кожний тримає гімнастичну палицю. Діти
по черзі добігають до обруча, який покладено на протилежному боці зала, та
прикладують до нього гімнастичні палиці у вигляді промінців. Швидко
повертаються на місця та передають естафету рукою наступному гравцеві.
   Виграє та команда, яка правильно, старанно складе сонечко.

Естафета з м'ячами

 Кількість граючих: 20-30 осіб.
 Місце та інвентар: зал; 4-6 м'ячів, стільки ж булав.
 Гравці ділиться на чотири-шість команд, які розташовуються в колонах
за лінією старту. На відстані 4-6 м від лінії старту проти кожної команди в
коло ставиться булава. Перед кожною командою кладеться м'яч.
За сигналом перші гравці кидають або котять м'яч по підлозі,
намагаючись потрапити їм у булаву. Після цього вони швидко біжать за
м'ячем і повертають його другому гравцеві. Упалу булаву ставлять у коло.
    Другий гравець повторює дії першого. За збиту булаву команда отримує
очко. Виграє команда, яка раніше закінчить естафету (за це вона отримує 10
очок) і зіб'є більше булав, тобто набере більше очок.
Правила: 1) збивати булаву можна тільки зазначеним способом; 2) при
кидках не заступати за лінію; 3) не можна заважати гравцям підбирати свій
м'яч або булаву; 4) не дозволяється кидати м'яч наступному гравцеві, не
добігши до лінії старту,
     У грі удосконалюються навички метання, розвивається спритність і
точність рухів.

Тарілочка по колу

    4-5 осіб встають по колу на відстані 5-8 м один від іншого. У першого і
третього гравця в руках пластмасова літаюча тарілка. За сигналом гравці
метають свої тарілочки сусідові за годинниковою стрілкою. Піймавши
тарілочку від сусіда праворуч, гравець посилає її далі, а сам повинен зловити
нову тарілочку з правого боку. Якщо гравець не встиг звільнитися від однієї
тарілочки, як до нього прилетіла друга (опинився з двома тарілочками), то
гра зупиняється і найкмітливіший гравець отримує штрафне очко. Воно
присуджується і тому гравцеві, хто неточно (більш ніж крок від гравця)
кинув йому тарілочку або остання прилетіла вище голови.
Грають 8-10 хвилин. Переможцем вважається отримав менше штрафних
очок.
    Можна збільшити кількість гравців у колі, залишивши 2 тарілочки. Тоді
грати буде легше. Якщо охочих грати більше 8-10 чоловік, слід ввести в гру 3
тарілочки.

Наздожени дзвіночок

    Усі гравці - на ковзанах. Одному з них вручають дзвіночок.
Вибирають 2 пари водящих. Гравець із дзвіночком тікає від провідних, а
вони намагаються оточити його, стуливши руки. Це можуть зробити одна або
обидві пари водящих (четвірка).
    Гравець з дзвіночків в момент небезпеки може передавати (але не
кидати) дзвіночок кому-небудь з учасників гри. Дзвіночок переходить з рук в
руки, його веселий дзвін розноситься по всьому катку. Однак, якщо водячи
ізловчаться, відтіснять тікає на край ковзанки (хокейної коробки), де
передати дзвіночок кому-небудь важко, вони заволодівають дзвіночком, який
вручають найбільш спритному ковзанярі, і гра продовжується. Можна
поміняти і пари водящих.

Бита-важіль

    Змагаються встають спиною один до одного і піднімають вгору метрову
палицю, яку тримають руками. Завдання гравців - нахилитися вперед і
спробувати відірвати суперника від землі. Програє той, хто виявиться в
повітрі або хто відпустить палицю.
     Інший варіант. Гравці сідають один проти одного на землю (впираючись
ступнями ніг в ступні партнера) і беруться за гімнастичну палицю. За
сигналом гравці починають тягнути палицю в свою сторону. Перемагає той,
хто зміг підняти суперника, протримавши його в такому положенні 5 секунд.

Естафета з поворотами

   За загальною лінією старту шикуються 2-3 команди, гравці яких стоять
у колоні по одному. У 12-18 метрах від лінії навпроти кожної колони -
набивний м'яч (містечко, прапорець).
   За сигналом направляючі кожної команди біжать до свого м'ячу,
оббігають навколо нього (зліва направо) 2 рази і повертаються назад.
Минувши стартову рису, гравець оббігає свою колону і, опинившись біля
гравця, що стоїть попереду, стосується його рукою. Це сигнал до бігу
чергового учасника, який виконує те ж, що і попередній. Закінчив перебіжку
встає в кінець своєї колони.
    Перемога, як правило, дістається більше швидким гравцям. Слід
враховувати, що в командах має бути по можливості рівне число хлопчиків і
дівчаток.

Жартівлива естафета «Гонки»

    Колись це заняття було популярним у всіх країнах. Тепер це вид спорту.
Але шанувальників у нього з тих пір не стало менше. Напевно, ніхто з
хлопців не відмовиться стати «вершником» і покататися з вітерцем на «коні».
Правда, коні в цій естафеті не зовсім звичайні. Їх замінюють табуретки або
стільці. Бажано, щоб вони були міцні, хто ж виводить на старт кульгаву
коня? Що робить справжній вершник перед забігом? Вискакує в сідло, бере
поводи в руки і, вигукуючи: «Але! Пішла! », Рухається вперед. «Вершник» у
цій естафеті теж повинен на старті «осідлати» табуретку, взятися за її краї
замість вуздечки і, допомагаючи собі ногами, пройти шлях від старту до
фінішу і назад. Слідом за першим «сідоком» цей шлях осилює і вся команда.
    Ця естафета - гарне тренування, після неї можна буде коли-небудь пересісти і
на живу коня. А перемагають у всіх «кінних забігах» найвитриваліші і
швидкі.

Естафета “ Передача м’яча над головою ”

    Учнів розподіляють на три-чотири команди. Вони шикуються за лінією
старту в колони по одному і стають один від одного на відстані витягнутих
уперед рук. Капітани кожної команди тримають по м’ячу.
    За сигналом капітани передають м’яч над головою гравцям, які стоять
позаду, а ті передають його далі гравцям, які стоять у кінці колони. Останні
гравці, отримавши м’яча, оббігають з правого боку свою колону, стають
першими і знову починають передавати м’яча над головою. І так доти, доки
всі учасники не пробіжать із м’ячем. Коли капітан, який почав гру останнім,
отримає м’яча, то мусить стати попереду своєї команди і підняти його.
    Варіанти гри:
а) м’яч передають між ногами;
б) м’яч передають правою (лівою) рукою;
в) м’яч передають сидячи.

Фізкультхвилинки, при виконанні домашніх
завдань з української мови.
1. "Долоні"

  •                                                       Де ваші долоні?
  •                                                                   -  Тут-тут-тут!
А в долонях пальчики живуть.
Працювали пальчики — не лінувалися:
Ліпили, ліпили, малювали,
Будували, будували — зупинилися.
А потім, а потім, а потім стомилися.
Діти показують руки, складають в кулачки. Розкривають кулачки і показують пальчики в русі. Імітують ліплення, будівництво. Повільно опускають руки на стіл.

2. “Ми писали”

Ми писали, ми трудились,
Наші руки вже стомились.
А щоб гарно написати,
Треба пальці розім’яти.
Руки тільки раз труснемо
І писати знов почнемо.
Відпочивши дружно враз,
Приступив до праці клас.

3. “Ми писали"

Ми писали, ми трудились, наші пальчики стомились,
Втому з пальчиків струсили,
Стисли в кулачок щосили.
Так зробили кілька раз
Й стало все у нас гаразд.
Знов візьмемо річки в руки,
Щоб писать слова і букви,
Щоб ділить їх на склади
Й переносить будь –куди.

4. “Ми писали”

Ми писали, ми трудились,
Наші пальчики стомились.
Втому з пальчиків струсили
Й стисли в кулачок щосили,
У замочок їх замкнули
І до сонця потягнули.
Привітались пальці в танці,
(їх ніяк не зупинити),
вправо-вліво, вліво-вправо
будуть весело ходити.
Візьмем швидко ручки в руки
І без ліні до науки.
Будем знову працювати,
Будем грамоту вивчати.

5. “Букви стали по порядку”

Букви стали по порядку,
Всі зібрались на зарядку.
Руки вгору підняли,
До сонечка потягли.
В різні боки розвели,
Й полетіли, попливли.
Потім їх вперед зімкнули,
І в долоні всі сплеснули,
Як закінчили плескать,
Стали долі опускать,
Ніжками затупотіли
І за парти тихо сіли.

6. “Букви добре потрудились”

Букви добре потрудились,
І вже трохи потомились.
Букви стали по порядку
Відпочити на зарядку.
Буква “б” балет танцює,
М’який знак все ледарює,
Буква “г” вперед нагнулась
І навколо обернулась.
Буква “п” не лежебока.
Прогинається до низу.
Буква “ф” береться в боки
Й ходить, наче по карнизу.
Буква “у” тяглася вгору,
Буква “а” догори впору,
Буква “х” зхрестила руки,
Букві “р” найтяжчі муки –
На одній нозі стояти
Й так усе життя плигати.
Та всі візьмуться за руки,
Де й подінуться ті муки.
Буквам добре помагали,
 З ними ми відпочивали.
А тепер одна турбота –
Маєм завершить роботу.
Тож за парти тихо сіли
І продовжимо ми діло.
Лінькам волі не даєм,
Негаразди всі женем.
7. “Розминка”

На розминку кличе вас
Буква “Г” – у добрий час!
Повернулись – вліво, вправо,
Нахилились – взад, вперед,
Усміхнулися щасливо,
Утворили букву “Ф”.
Підстрибнули – раз, два, три –
Знову до роботи йди!

8. “Щоб знати” 
                                             
Щоб знати,                                      почергові помахи правою   і
Щоб знати,                                      лівою руками, витягнутим     
Щоб знати,                                      вверх  
Яку букву е чи и написати –         руки в боки, легкі похили вправо, вліво
Це завдання не просте.                  підняти вверх вказівний палець правої руки
Це завдання ось яке:                      підняти вверх вказівний палець лівої руки
Треба правило завжди пам’ятати:  підняти вверх обидві руки
Треба з наголосом нам подружити,  діти присідають
Потім слово наше треба змінити.  витягують руки, складені у замок високо над головою
Щоб під наголосом е чи и почути,  руки в боки, нахили тулуба вперед і назад
Треба всі нам уважними бути.        руки в боки, нахили тулуба вправо і вліво
Правила будемо всі пам’ятати.      всі сідаємо за парти
Тихо сідаємо знову писати.

9. “Рученьки всі розвели “

Рученьки всі розвели, підвели їх догори.
Кулачками потрусили, руки знову опустили.
Опустили і присіли, хай рівненькі будуть спини.
Головою покрутили вліво-вправо, повторили.
А тепер часу не гаймо і писати починаймо.

Комплекс фіскультхвилинок під час
самопідготовки з математики.
1. “Руки вище”
Один, два – руки вище, вище голова.
Три, чотири – руки тихо опустили,
П’ять, шість, сім – сісти тихо всім.
2.”Руки в боки”
 Руки в боки, руки так,
руки вгору, як вітряк.
3. “Будем дружно ми вставати”
Всі піднесли руки – раз,
і навшпиньки став весь клас.
Два – присіли, руки вниз.
На сусіда на дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати –
Може вже відпочивати.
4. “Нахились”
Нахились уперед, нахилися назад,
і вправо, і вліво,
щоб нічого не боліло.
1, 2, 3, 4,  - набираємося сили,
нахились, повернись,
товаришеві усміхнись.
5.  “Пальці”
Руки вгору піднесіть,
пальці швидко полічіть:
ліворуч – 5, праворуч – 5,
скільки разом? Як сказать?
6.  “Скільки пальців на руці?”
Руки вгору піднесіть,
і почнемо всі лічить,
скільки пальців на руці
хором скажемо усі
7.  “Руки вгору”
Один – піднести руки вгору,
два – нагнутися додолу.
Не згинайте, діти, ноги,
Не торкайтеся підлоги.
Три, чотири – прямо стати.
Будемо відпочивати.
8. “Раз - устали”
Раз - устали, два – підняли
Руки вгору – похитали,
Три – прогнулись, на чотири –
Всім ласкаво посміхнулись,
П’ять – притупнули ногою,
Шість – тепер іще другою,
Сім – за спину руки склали,
Нахилились – знову встали,
Вісім - раз отак зроби,
На дев’ятий – рівний ти,
Ну, а десять – вже сідай,
Підрахунки починай.

Немає коментарів:

Дописати коментар